Artykuł sponsorowany

Na czym polega hot-stamping opakowań kosmetycznych?

Na czym polega hot-stamping opakowań kosmetycznych?

Wygląd opakowań kosmetycznych jest bardzo ważny. Na zakupach to właśnie wzrok odgrywa kluczową rolę i konsumenci, często nieświadomie, w ten sposób wybierają produkty. Jednym ze sposobów dekoracji w produkcji opakowań jest hot-stamping. Jest to metoda uniwersalna, która uatrakcyjni wygląd butelek, słoiczków i innych rodzajów opakowań. Na czym polega hot-stamping? Jakie ma zalety i kiedy stosuje się tę metodę?

Co to jest hot-stamping?

Tłumacząc z języka angielskiego hot-stamping to tłoczenie na gorąco, ale metoda ta nazywana jest również uszlachetnianiem druku. Do dekorowania używa się wypukłych matryc, które przewodzą ciepło oraz specjalnej folii hot-stampingowej złożonej z warstw: rozdzielającej, klejowej, napylonego próżniowo aluminium i lakieru. Ekspert z firmy Novo-Pak tłumaczy:

„Aby nadrukować wzór na opakowanie, należy docisnąć folię do materiału za pomocą stempla. Do tego potrzebna jest bardzo wysoka temperatura, dlatego matrycę rozgrzewa się aż do 100 stopni Celsjusza. Ciepło przenika do ostatniej, czyli klejowej warstwy folii. Klej razem z barwnikiem i wzorem wtapia się trwale w opakowanie”.

Zalety hot-stampingu

Efekt, jaki osiągamy dzięki metodzie uszlachetniania druku to estetyczne, luksusowe opakowania, które przyciągają wzrok klientów sklepie i pięknie prezentują się na półce w łazience. Naniesiony nadruk jest trwały i odporny. O jego jakości świadczy to, że nie ściera się i nie zmywa, dzięki czemu produkt nawet po długim czasie wygląda, jak nowy. Do zalet hot-stampingu można zaliczyć też precyzję – metoda ta umożliwia naniesienie napisu lub grafiki na niewielkim fragmencie, a wielkość nadruku może być dowolna. Od użytej folii zależy, jaki efekt uzyskamy. Opakowanie może być więc metaliczne np. złote lub srebrne, matowe lub perłowe o dużej transparentności. Co ważne, hot-stamping opakowań kosmetycznych można zastosować na każdym rodzaju tworzywa, co sprawia, że jest tak często wykorzystywany.

Czy hot-stamping jest ekologiczny?

Na półkach sklepowych pojawia się coraz więcej ekologicznych produktów zarówno jeśli chodzi o składy, jak i o tworzywa, z których zostały wykonane ich opakowania. Kwestie ochrony środowiska są bardzo ważne i wiele świadomych konsumentów zwraca na to uwagę. Jeśli Twojej firmie zależy na tym, aby produkty były ekologiczne, wybierz metodę hot-stampingu. Takie dekorowanie odbywa się na sucho, dzięki czemu jest przyjazne dla środowiska. Co więcej, napis lub grafikę można nadrukować na opakowania z naturalnych surowców. Uszlachetnianie druku nie ma negatywnego wpływu na ich biodegradowalność.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.