Przedsiębiorca
28 lutego 2019

Na czym polega naprawa/regeneracja turbosprężarki?

Turbosprężarki to bardzo ważne komponenty układów turbodoładowania w samochodach, które łączone są z silnikiem, gwarantując wysoką moc jego pracy, przy obniżonej pojemności. To zapewnia między innymi mniejsze zużycie paliwa podczas jazdy, a także wykorzystanie gazów wydechowych wtórnych, co umożliwia obniżenie wartości emisji szkodliwych związków do atmosfery. Jest to jednak możliwe tylko wtedy, kiedy nasza turbosprężarka działa w 100% sprawnie. Dowiedz się, na czym polega naprawa tego podzespołu.

Kiedy wymagana jest regeneracja turbosprężarki?

Turbosprężarka, jeśli nie zostanie uszkodzona mechanicznie, może być regenerowana, czyli m.in. czyszczona, zapewniając mniejsze koszty serwisu. Aby w porę dokonać takiego działania, warto poddawać nasz silnik, czy układ paliwowy profesjonalnej diagnostyce komputerowej, która może pomóc w określeniu stanu całego zespołu turbodoładowania. Warto również zwrócić uwagę na takie objawy, jak: białe/czarne zadymienie z rury wydechowej przy mocnym obciążeniu silnika, spadające osiągi silnika, nierównomiernie rozwijana moc silnika, nietypowe odgłosy pracy silnika, w postaci syków oraz świstów. Jeśli zaobserwujesz takie zjawiska w swoich pojeździe, jak najszybciej powinieneś się udać do takich zakładów specjalistycznych, jak TURBOLUX z Oleśnicy (okolice). To tam nie tylko dokonywane są regeneracje turbosprężarek, ale także ich naprawy oraz pierwsze montaże. Oprócz tego firma ta, zagwarantuje Ci sprzedaż najwyższych jakościowo podzespołów, od najlepszych światowych producentów.

Proces regeneracji turbosprężarki

Proces regenerowania turbosprężarki, jest bardzo złożony i wykonywany jest przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii warsztatów serwisowych. Tu warto zauważyć, że działań czyszczenia turbin, podejmują się tylko wyspecjalizowane w tym zakłady. Ich praca podzielona jest zaś, na m.in. takie etapy, jak: demontaż turbosprężarki, mycie oraz czyszczenie wszystkich elementów, ocena jakości komponentów (badania metrologiczne w punktach pomiarowych wskazanych przez producenta – pozwala na to urządzenia TurboTest), wymiana elementów w przypadku uszkodzenia, wstępne wyważenie zespołu wirującego (przy prędkości do 10000 obrotów na minutę), montaż zespołu wirującego w korpusie wraz z łożyskami i uszczelnieniami (nowymi), wyważenie rdzenia turbosprężarki (przy prędkości obrotowej 100000-200000 obrotów na minutę – zapewnia to m.in. wyważarka CIMAT), montaż końcowy, precyzyjna regulacja systemu zmiennej geometrii na stanowisku pomiarowym.

Warto wiedzieć! W Polsce każdego roku serwisowanych jest ponad 20 tysięcy turbosprężarek. Część naprawach wykonują zwykłe warsztaty samochodowe, które nie posiadają odpowiedniej technologii serwisowej. To powoduje, że po kilku miesiącach eksploatacji układ turbodoładowania wymaga nawet większych napraw. Pamiętaj zatem o tym, aby zawsze wybierać ściśle wyspecjalizowane zakłady, takie jak wspomniany TURBOLUX, gwarantujący sprawną obsługę właścicieli m.in. marek samochodowych Fiat, BWM, Audi, Mazda, Nissan, Renault, Saab, Alfa Romeo, VW, Opel, Mercedes, Rover, Ford, Kia, Lancia, Land Rover i wiele innych.