Artykuł sponsorowany

Nadruk flex i flock. Charakterystyka

Nadruk flex i flock. Charakterystyka

Nadruki na odzieży mogą być wyrazem indywidualnego stylu lub sposobem na oznakowanie odzieży firmowej dla pracowników. Metod tworzenia nadruków jest wiele. Jeśli zależy nam na trwałości, ostrych krawędziach i elastyczności warto wykonać je metodą flex lub flock. W obydwu przypadkach wykorzystuje się folię, którą zgrzewa się z tkaniną. Czym charakteryzują się obydwie metody?

Śmieszny napis, mała grafika, a może firmowe logo? Niezależnie od tego, co chcemy nadrukować możemy wykorzystać metodę flex lub flock.

W jaki sposób łączy się nadruk z tkaniną?

Zarówno nadruk flex, jak i nadruk flock wykonuje się za pomocą folii termotransferowej. Każda z nich posiada na spodniej stronie warstwę kleju, która aktywuje się pod wpływem ciepła. Na folii wycina się w lustrzanym odbiciu grafikę lub napis. Wykorzystuje się do tego ploter tnący. Następnie usuwa się zbędne elementy i za pomocą prasy termicznej zgrzewa się nadruk. Ostatecznym krokiem jest usunięcie wierzchniej przezroczystej warstwy. Nadruk gotowy!

Flex i flock – podobieństwa i różnice

Zasada zgrzewania obydwu folii jest bardzo podobna – może różnić się jedynie parametrami, takimi jak temperatura czy siła nacisku prasy. Różnica tkwi przede wszystkim w materiale, z którego są wykonane.

Folia flex wykonana jest zazwyczaj z poliuretanu lub PVC. W przypadku pierwszego materiału folia jest cieńsza i bardziej elastyczna, dzięki czemu jest wygodniejsza w noszeniu. Folia PVC jest nieco grubsza, jednak jest tańsza, nadaje się na przykład do znakowania odzieży roboczej. Występuje w szerokiej gamie kolorów, zarówno matowych jak i błyszczących. Coraz częściej można znaleźć folie nietypowe: brokatowe, metaliczne lub fluorescencyjne. Tego typu folie znajdziemy na przykład w ofercie hafciarni BDS z Pruszkowa, zajmującej się wykonywaniem profesjonalnych nadruków i haftów.

Folie flock wykonane są z włókien wiskozowych. Występują w mniejszej gamie kolorów i są grubsze. Ich powierzchnia jest delikatnie wypukła i w dotyku przypomina meszek. Podobnie jak w w przypadku folii flex są odporne na pranie i czynniki mechaniczne – nie pękają oraz nie blakną. W obydwu foliach ograniczona jest możliwość zastosowania różnych kolorów w jednym nadruku. Projekt może się składać maksymalnie z trzech-czterech kolorów.

Jakie materiały można zadrukować?

Flex i flock z powodzeniem można umieszczać na  koszulkach, bluzach, torbach, czapkach, kurtkach lub spodniach. Nie musi to być materiał bawełniany – z powodzeniem można wykonać nadruk na poliestrze, a nawet nylonie lub mieszankach tych materiałów. W każdym przypadku nadruk będzie wystarczająco trwały, aby przetrwać pranie, promieniowanie UV lub uszkodzenia mechaniczne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.