Artykuł sponsorowany

Outsourcing usług sprzątających jako rozwiązanie dla firm

Outsourcing usług sprzątających jako rozwiązanie dla firm

Utrzymanie porządku w budynkach należących do firmy jest nie lada wyzwaniem. Takie obiekty są każdego dnia użytkowane przez dziesiątki, a nawet setki osób. Dlatego zadania związane ze sprzątaniem nie mogą być powierzone pracownikom wykonującym inne obowiązki. Muszą się tym zająć wyspecjalizowane osoby. Najlepsze rozwiązanie to skorzystanie z outsourcingu usług sprzątających. Zobacz dlaczego.

Outsourcing usług sprzątających – co to jest?

Outsourcing usług sprzątających, jest to mówiąc najprościej, zlecenie usług związanych z utrzymaniem porządku w budynku zewnętrznej firmie specjalizującej się w tej dziedzinie. Pracuje ona jako podwykonawca i rozlicza się w modelu B2B, co oznacza, że firma zlecająca jej wykonanie prac nie zatrudnia osób sprzątających. Rozliczenie najczęściej następuje w oparciu o jedną, krótką fakturę, a zakres prac jest dostosowywany do oczekiwań zamawiającego. To właśnie dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na ten model współpracy.

Jakie są zalety korzystania z outsourcingu w zakresie sprzątania?

W teorii firma mogłaby zatrudnić do sprzątania budynku własnego pracownika czy dwóch. Wiąże się z tym jednak szereg problemów. Przede wszystkim – wyższy koszt zatrudnienia. Nierzadko bywa, że podpisanie umowy o pracę z jedną czy dwiema osobami wiąże się z większymi wydatkami niż outsourcing usług sprzątających.

Tymczasem skorzystanie z usług w tym zakresie przynosi szereg korzyści. Te najważniejsze to:

  • ograniczenie ingerencji zlecającego w wykonanie prac związanych ze sprzątaniem biura czy obiektu komercyjnego – umowa jest zawierana na warunkach odpowiadających obu stronach i to firma, której powierza się wykonanie usług, opowiada za ich realizację, w tym za rozwiązywanie problemów kadrowych, sprzętowych itp.,
  • możliwość wykonania sprzątania w dogodnych godzinach – niekoniecznie w tych samych, w których pracuje firma. Ekipa sprzątająca może wejść do biura np. późnym wieczorem, aby nie przeszkadzać zespołowi,
  • wysoki standard obsługi – profesjonaliści dysponują wysokiej klasy sprzętem, w tym maszynami sprzątającymi, które nie tylko przyspieszają wykonywanie prac, ale też zwiększają ich dokładność,
  • elastyczne zasady współpracy – zakres obsługi związanej ze sprzątaniem można zawsze rozszerzyć czy zmienić, w oparciu o bieżące potrzeby firmy.

Dlatego model, w którym sięga się po zewnętrzne usługi sprzątania w firmie, bardzo się spopularyzował w ostatnich latach, a firmy takie jak Viacore realizujące usługi w tym zakresie poszerzyły portfel klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.