Artykuł sponsorowany

Paletyzacja robotem – zalety rozwiązania

Paletyzacja robotem – zalety rozwiązania

Dzięki zastosowaniu robotów na liniach produkcyjnych możliwe jest maksymalne usprawnienie, a także przyspieszenie wytwarzania produktów różnego pokroju przy zachowaniu wysokiej efektywności i minimalizacji pracy. To domena przemysłu 4.0, który z każdym rokiem coraz prężniej się rozwija. Roboty produkcyjne są drogą inwestycją, ale taką, która bardzo szybko się zwraca. Jak to wygląda w przypadku paletyzacji?

Paletyzacja – na czym polega?

Paletyzacja to jeden z procesów logistycznych, który odpowiada za układanie towarów na paletach. W ten sposób przygotowuje się produkty do magazynowania lub wysyłki. Paletyzację stosuje się bardzo często w takich branżach jak: chemiczna, mleczarska, cukiernicza czy motoryzacyjna. Najłatwiej jest poddawać temu procesowi ładunki, które mają regularne kształty, czyli pudła, kartony lub worki. Bardzo często oprócz paletyzacji, firmy świadczą także usługi z zakresu zamykania, etykietowania, a także foliowania produktów. Wszystkie te zadania mogą wykonywać roboty, które znacząco przyspieszają pracę. To szczególnie popularne rozwiązanie w przypadku paletyzacji.

Paletyzacja robotem – jakie są zalety tego rozwiązania?

Paletyzacja to powtarzalny proces, dlatego bardzo często stosuje się przy nim roboty przemysłowe – nazywa się je paletyzerami. Te wielofunkcyjne maszyny są przystosowane do ładunków o różnych gabarytach i wadze. Można je zaprogramować w taki sposób, aby nawet przez kilka dni układały towary o takich samych parametrach na paletach. Paletyzacja robotami przekłada się na lepszą efektywność pakowania towarów przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji.

Automatyzacja procesu sprawia, że zwiększa się poziom bezpieczeństwa, jak i komfortu pracy. To duża oszczędność czasu, ale nie tylko. Cały proces pakowania i zabezpieczania towaru dzięki pełnej robotyzacji umożliwia wykorzystanie w pełni przestrzeni przeznaczonej na załadunek. Dzięki zautomatyzowanej paletyzacji pracownicy mogą się także skupić na innych zadaniach – urządzenie sterowane jest bowiem wyłącznie przez operatora. Firmą, która zajmuje się w Polsce produkcją robotów przemysłowych, jest Centrum CP Projekt z Wrocławia, która działa na rynku od 2002 roku. To doświadczony integrator systemów automatyki wytwarzający m.in. paletyzatory.

Obecnie wielu przedsiębiorców decyduje się na pełną automatyzację procesu produkcyjnego. To nowoczesny sposób na ułatwienie i przyspieszenie wytwarzania produktów, a także ich pakowania i etykietowania. To kosztowna inwestycja, dlatego warto zakupić urządzenia u sprawdzonej firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.