Artykuł sponsorowany

Radiotelefony jako narzędzie komunikacji strażaków

Radiotelefony jako narzędzie komunikacji strażaków

Radiotelefony są narzędziem komunikacji bardzo często wykorzystywanym przez strażaków. Z uwagi na to, że jest to grupa zawodowa, która na co dzień musi mierzyć się z wieloma niespodziewanymi wyzwaniami, warto zastanowić się, dlaczego strażacy wykorzystują akurat taki sposób porozumiewania się. Omawiamy zalety radiotelefonów doceniane przez strażaków oraz tłumaczymy, w jaki sposób wykorzystują je w swojej pracy.

Zalety radiotelefonów

Najważniejszą zaletą, która wyróżnia radiotelefony wśród wielu różnych urządzeń komunikacyjnych, jest to, że pozwalają ona bezprzewodową łączność niezależnie od infrastruktury takiej jak na przykład wieże przekaźnikowe. Dzieje się tak dzięki wykorzystaniu drogi radiowej. W ten sposób dwóch kilku odbiorców może porozumiewać się ze sobą nawet w sytuacjach, w których inne środki komunikacji pozostają poza zasięgiem sieci. Inną ważną zaletą radiotelefonów jest umożliwienie natychmiastowego kontaktu, bez czekania na odbiór wysyłanego połączenia. Urządzenia te doceniane są również za prostą i intuicyjną obsługę oraz niezwykle wytrzymałą i solidną konstrukcję.

Radiotelefony w Straży Pożarnej

Strażacy, podobnie jak inni profesjonalni użytkownicy radiotelefonów, korzystają z systemów łączności opartych o standard DMR. Jego nazwa stanowi skrót pochodzący od angielskich słów Digital Mobile Radio. W ten sposób określany jest standard przetestowany i zatwierdzony oficjalnie przez Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych. Dzięki takiemu ujednoliceniu wszyscy strażacy posiadający urządzenia DMR mogą się wzajemnie ze sobą komunikować.

Jak dodaje ekspert ze sklepu internetowego z akcesoriami strażackimi oraz akcesoriami BHP sprzet-poz.pl: Użytkownicy, którzy kiedyś stosowali urządzenia analogowe zgodne z obowiązującymi obecnie parametrami, mogą teraz korzystać z cyfrowych radiotelefonów bez konieczności ubiegania się o ponowne uzyskanie zezwolenia i przydziału częstotliwości.

Dlaczego radiotelefony są dla strażaków lepsze od komórek?

Wiele osób mogłoby zastanawiać się, dlaczego strażacy do tej pory wolą polegać na radiotelefonach, zamiast zdecydować się na korzystanie z telefonii komórkowej. Oczywiście służby mundurowe, w tym również strażacy, w wielu sytuacjach korzystają z komórek, jednak te urządzenia posiadają wady. Przede wszystkim wymagają wybierania konkretnych numerów, co zajmuje znacznie więcej cennego czasu w wielu nagłych sytuacjach. Co więcej, biorąc pod uwagę ryzyko zmagania się z klęskami żywiołowymi, trzeba brać pod uwagę, że telefonia komórkowa w takich warunkach ulegnie szybkiemu zniszczeniu. Okazuje się więc, że to właśnie radiotelefony są w stanie zapewnić niezawodną łączność i sprawdzą się nawet w najbardziej krytycznych sytuacjach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.