Billboard reklamowy Przedsiębiorca
23 marca 2018

W jaki sposób zaprojektować skuteczną reklamę wielkopowierzchniową

Przykłady i właściwości reklamy wielkopowierzchniowej

Reklama wielkopowierzchniowa, czy też inaczej reklama wielkoformatowa, jest spotykana zarówno w miastach, jak i przy trasach o dużym natężeniu ruchu. Jakie formy przyjmuje? Na to pytanie odpowiada specjalista z firmy TechgrafQ.

Najczęściej spotykanymi formami reklamy wielkopowierzchniowej są billboardy, ale może być ona tworzona także bezpośrednio na ścianie budynku albo na materiale mocowanym do rusztowania podczas remontu elewacji. Wykorzystuje się zarówno materiały w pełni kryjące, jak i przepuszczające światło, a także specjalne siatki. Wolnostojącą wersją reklamy wielkoformatowej jest big mamut blacklight stand – składa się on z czterech powierzchni, a każda może być wykorzystana do eksponowania innego przekazu.

Niezależnie od tego, na jaki nośnik się zdecydujemy, musimy dobrze go wykorzystać. W jaki sposób zaprojektować reklamę wielkopowierzchniową, aby spełniała swoje zadanie, pozostała czytelna, przyciągała wzrok i zapadała w pamięć odbiorcy?

Jak ciekawie zaprojektować reklamę wielkopowierzchniową?

Pierwszą zasadą rządzącą projektami reklam wielkopowierzchniowych jest dostosowanie rozmiaru treści do odległości, z jakiej ogląda ją odbiorca. Warto pamiętać, że reklamy wielkopowierzchniowe są oglądane z daleka (czasem nawet z kilkuset metrów) często z okien samochodów i autobusów. Dlatego duża powierzchnia nie powinna być szczelnie zajmowana dużą ilością treści zapisanej małym drukiem.

W praktyce stosuje się raczej bardzo duży rozmiar pisma i jedno mocne hasło – na więcej przechodniom nie wystarczy uwagi ani czasu. Oprócz tekstu na reklamie pojawiają się, oczywiście, ilustracje. Warto pamiętać, że klient kupuje oczami, dlatego to, co znajdzie się na dużym billboardzie, powinno wyglądać atrakcyjnie i zachęcająco. Niekiedy reklamy zewnętrzne ograniczają się wyłącznie do obrazu oraz logo i nazwy firmy. Może się to okazać wystarczające, jeżeli oferujemy coś charakterystycznego.

Jeżeli jest to możliwe, warto wykorzystać np. umiejscowienie albo rodzaj nośnika. Ciekawymi przykładami są reklamy umieszczane na rogach budynków. Tworzą się wówczas dwie płaszczyzny, które mogą ze sobą współgrać – jedna część może być zaciekawiającym przechodnia hasłem lub pytaniem, a druga – rozwiązaniem, odpowiedzią na to pierwsze.

Interesująco przedstawiają się też projekty reklam wykorzystujące podświetlenie. Pozwala ono na stworzenie przekazów, które po zapadnięciu zmroku będą wyglądały ciekawie, podczas gdy reklamy w otoczeniu będą mało widoczne.