Telewizja z abonamentem Przedsiębiorca
4 maja 2020

System sprzedażowy z abonamentem

Własne zaplecze informatyczne oraz wykupienie licencji to duży koszt, nie zawsze do udźwignięcia dla przedsiębiorcy. Na szczęście istnieją inne rozwiązania umożliwiające korzystanie z systemów sprzedażowych. Są to plany abonamentowe, dostępne bez zobowiązań, umożliwiające rozwiązanie umowy w każdym momencie, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jakie zalety ma system sprzedażowy z abonamentem?

Prowadzenie firmy wiąże się z wieloma kosztami i mnogością zadań do realizacji. Nie wystarczy sam pomysł i zaangażowanie – niezbędny jest również sprzęt oraz oprogramowanie, które umożliwi rejestrowanie sprzedaży, stanów magazynowych, tworzenie raportów i ogólną kontrolę wydatków. Najwygodniejszym, a zarazem najtańszym rozwiązaniem są systemy abonamentowe – przyjrzyjmy się im bliżej.

Niskie koszty oraz szybkość wdrożenia

Największe zalety systemów sprzedażowych z abonamentem? Przede wszystkim niskie koszty – najtańszy plan abonamentowy popularnego systemu kasowego Dotykaczka kosztuje 19 zł netto miesięcznie. Wersja abonamentu oferującego więcej funkcji i możliwości jedyne 65 zł. Nie są to więc duże koszty, nawet biorąc pod uwagę najbardziej rozbudowaną wersję systemu, oferującą nieograniczony dostęp do funkcjonalności. Dodatkową zaletą jest szybka i nieskomplikowana instalacja – pracę z programem można zacząć bardzo szybko. A w razie problemów w ramach abonamentu dostępne jest wsparcie techniczne oraz dostęp do szczegółowych  instrukcji.

System abonamentowy to nie tylko niskie koszty wdrożenia, ale również utrzymania. Stały, miesięczny koszt pozwoli na zaplanowanie budżetu firmy i nie będzie wiązał się z nieplanowanymi wydatkami. Plan abonamentowy można rozwiązać lub zmniejszyć, w zależności od potrzeb firmy i możliwości finansowych. Brak długoterminowych umów może być szczególnie korzystny na przykład dla biznesów sezonowych, które działają w określonym czasie i nie chcą płacić abonamentu przez cały rok. Aktualizacje systemowe dostępne są dla każdego klienta, niezależnie od rodzaju planu – z tego względu można skupić się na prowadzeniu biznesu. Odpowiedzialność za system sprzedażowy leży po stronie dostawcy usługi.

Łatwa obsługa i niezawodna praca

Nowoczesne systemy sprzedażowe z abonamentem oferują wiele rozwiązań ułatwiających codzienną pracę firmy. Prócz podstawowych funkcji dotyczących ewidencji przychodów i rozchodów, stanów magazynowych oraz tworzenia raportów oferują możliwość dostępu do zewnętrznych aplikacji oraz systemów. W ten sposób jeden abonament wystarczy, by móc bezproblemowo połączyć się z terminalami płatniczymi, drukarkami fiskalnymi, wagami lub czytnikami kodów. Dodatkowo, dzięki połączeniu z chmurą obliczeniową możliwy jest dostęp do danych z dowolnego miejsca – biznes można kontrolować z każdego miejsca na świecie. Kolejnym atutem jest bezproblemowa praca nawet w przypadku chwilowej utraty dostępu do internetu. Własna platforma z dodatkowymi modułami oraz aplikacjami umożliwi dopasowanie systemu do potrzeb firmy.

Gotowe rozwiązania ułatwiają sprzedaż zwłaszcza na początku prowadzenia własnej działalności. Prostota oraz łatwość obsługi mają również znaczenie w przypadku rozwoju biznesu – nowy pracownik bez problemu poradzi sobie z obsługą intuicyjnego systemu.

Czy rozwiązanie abonamentowe ma jakieś wady?

Zalet rozwiązań abonamentowych jest wiele. Czy wybór tego typu rozwiązania ma jakieś wady? Właściwie tylko jedną – nie jest to system dopasowany na miarę – mówi specjalista ze sklepu Abba1, oferującego sprzedaż oraz serwis systemów kasowych oraz terminali płatniczych – Choć istnieje możliwość indywidualizacji oraz dopasowania poszczególnych modułów i aplikacji możliwe jest to jedynie w ramach oferowanych przez system. System sprzedażowy z abonamentem powinien być jednak wystarczający dla małych i średnich firm, prowadzących sklepy, punkty gastronomiczne, hotele lub oferujących różnego rodzaju usługi – dodaje.