Artykuł sponsorowany

Systemy audiowizualne polecane do restauracji

Systemy audiowizualne polecane do restauracji

Oprawa audiowizualna restauracji jest istotnym czynnikiem, który wpływa na samopoczucie klientów oraz klimat, jaki wytworzy się w lokalu. Nowoczesne nagłośnienie zapewni właściwą jakość odtwarzanej muzyki, a ekrany LED umożliwiają projekcję klipów muzycznych, reklam oraz pokazów slajdów. Nastrojowa muzyka w dobrym wydaniu to element, który z pewnością przyciągnie gości.

Jakie systemy audiowizualne umilą gościom oczekiwanie?

Profesjonalne systemy nagłośnienia to elementy, które zapewniają estetyczny wygląd oraz najwyższej jakości muzykę w całym lokalu. Oprócz dobrze dobranych i rozmieszczonych głośników warto także zainwestować w ekran, na którym wyświetlimy teledyski lub wzmagające apetyt prezentacje i pokazy slajdów.

Aby stworzyć naprawdę profesjonalną oprawę muzyczną w restauracji, należy połączyć ze sobą kilka elementów. Muzyka w lokalu powinna być niezbyt głośna jednak wyraźnie słyszalna. Istotnym czynnikiem jest także dobór odpowiednich urządzeń. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi np. firma  Audio Art  z Wrocławia.

Na rynku istnieją zestawy przeznaczone do powierzchni nieprzekraczających określonej ilości metrów kwadratowych. Kompaktowe projekty zawierają m.in.:

  • głośniki,
  • wzmacniacz,
  • pilot,
  • mikrofon,
  • moduł Bluetooth,
  • odtwarzacz mp3.

Wszystkie te elementy można także połączyć z ekranem telewizyjnym i serwować gościom rozrywkę zarówno dla uszu, jak i oczu.

Jak dobrać system audiowizualny do wielkości i typu lokalu?

W tym celu warto przeprowadzić pomiary akustyczne, które umożliwią stworzenie odpowiedniej adaptacji. W taki sposób specjaliści wskażą potencjalne miejsca rozmieszczenia głośników i stworzenia wielowarstwowego systemu audiowizualnego do restauracji. Przed montażem systemu należy zwrócić uwagę na:

  • rodzaj nagłośnienia, np. mp3, radio, USB, bluetooth,
  • cel nagłośniania, czyli dokładne plany związane z atrakcjami w lokalu. Należy określić czy lokal będzie organizował koncerty, pokazy filmowe czy tylko serwował oprawę muzyczną kolacji dla swoich gości,
  • podziała lokalu na strefy, które umożliwią odtwarzanie głośnej muzyki w jednym pomieszczeniu i cichej w drugim,
  • rodzaj sterowania np. pilot, ekran dotykowy lub inne rozwiązania,
  • rodzaje głośników – np. wiszące, przyścienne lub przy sufitowe.

Warto, aby wybrany sprzęt był prosty w obsłudze oraz zapewniał estetyczny i dopasowany do lokalu efekt wizualny. Kameralne miejsca lepiej komponują się z drewnianymi i ponadczasowymi głośnikami, podczas gdy lokale w nowoczesnym wydaniu odniosą korzyści z bardziej innowacyjnych projektów.

Kolejną kwestią jest położenie pomieszczeń lokalu oraz ewentualnego ogródka. Jeśli restauracja ma także zewnętrzny i niezadaszony teren – należy dostosować system do innych warunków pogodowych. Podczas rozmieszczania i planowania instalacji audiowizualnej warto także wspomóc się rysunkami technicznymi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.