Artykuł sponsorowany

W jakie szkolenia dla działu zakupów warto zainwestować?

W jakie szkolenia dla działu zakupów warto zainwestować?

Dlaczego pracownicy działu zakupów potrzebują szkoleń? Ponieważ ich wiedza i umiejętności bezpośrednio przekładają się na zyski lub straty firmy. Podnoszenie ich kwalifikacji najlepiej traktować jako inwestycję, która przełoży się na konkretne wyniki finansowe. To coś, co opłaci się całej firmie. Być może jednak zastanawiasz się, w jakie szkolenia dla działu zakupów warto zainwestować?

Najważniejsze kwalifikacje specjalistów ds. zakupów

Aby umiejętnie ocenić, które szkolenia będą przydatne pracownikom działu zakupów, dobrze jest najpierw ustalić, jakie powinni mieć kwalifikacje. Do najważniejszych zalicza się:

  • umiejętności negocjacyjne,
  • umiejętności organizacyjne,
  • znajomość prawa i praktyk rynkowych,
  • zdolności analityczne,
  • znajomość języków obcych.

Widać więc, że szkolenia dla działu zakupów powinny obejmować zarówno tzw. kompetencje miękkie, jak i związane z prawem czy zarządzaniem. Aby wybrać odpowiednie, konieczne jest sprawdzenie, w których obszarach pracownicy radzą sobie bardzo dobrze, a w których widać braki. Oczywiście niezależnie od wszystkiego warto co jakiś czas organizować szkolenia dotyczące prawa, ponieważ przepisy się zmieniają, a pracownicy muszą być z nimi na bieżąco, by nie narażać firmy na straty, a siebie na niepotrzebny stres.

Jakie szkolenia dla działu zakupów wybrać?

Jeśli wciąż nie jesteś pewien, które szkolenia wybrać dla pracowników działu zakupów, możesz przejrzeć oferty firm szkoleniowych. Często zawierają one gotowe propozycje dedykowane konkretnym branżom. Na przykład firma szkoleniowa Vademecum dla działu zakupów i logistyki przewidziała szkolenia z zakresu:

  • zarządzania i optymalizacji zapasów w firmie,
  • organizacji i optymalizacji gospodarki materiałowej w przedsiębiorstwie,
  • skutecznych negocjacji zakupowych,
  • warunków zakupowych INCOTERM 2020,
  • zarządzania działem zakupów,
  • konwencji CMR i Prawa przewozowego,
  • metod wyboru i oceny dostawców.

Zakres tematów szkoleń jest szeroki, co pozwala podnieść kwalifikacje pracowników w różnych kierunkach. Pamiętaj, że szkolenia są potrzebne nawet świetnym specjalistom. Oni też mogą stawać się jeszcze lepszymi negocjatorami, organizatorami albo mogą poznawać nowe sposoby zabezpieczania umów z dostawcami. Ich postępy będą dla Ciebie oznaczać wyższą redukcję kosztów, szybsze zyski i większą rentowność. Z drugiej strony dla pracowników szkolenia są dowodem na to, że chcesz inwestować w ich rozwój i uważasz ich za cennych członków firmy, co  z pewnością działa motywująco.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.