W jakie szkolenia dla działu zakupów warto zainwestować?
Dlaczego pracownicy działu zakupów potrzebują szkoleń? Ponieważ ich wiedza i umiejętności bezpośrednio przekładają się na zyski lub straty firmy. Podnoszenie ich kwalifikacji najlepiej traktować jako inwestycję, która przełoży się na konkretne wyniki finansowe. To coś, co opłaci się całej firmie. Być może jednak zastanawiasz się, w jakie szkolenia dla działu zakupów warto zainwestować?
Najważniejsze kwalifikacje specjalistów ds. zakupów
Aby umiejętnie ocenić, które szkolenia będą przydatne pracownikom działu zakupów, dobrze jest najpierw ustalić, jakie powinni mieć kwalifikacje. Do najważniejszych zalicza się:
- umiejętności negocjacyjne,
- umiejętności organizacyjne,
- znajomość prawa i praktyk rynkowych,
- zdolności analityczne,
- znajomość języków obcych.
Widać więc, że szkolenia dla działu zakupów powinny obejmować zarówno tzw. kompetencje miękkie, jak i związane z prawem czy zarządzaniem. Aby wybrać odpowiednie, konieczne jest sprawdzenie, w których obszarach pracownicy radzą sobie bardzo dobrze, a w których widać braki. Oczywiście niezależnie od wszystkiego warto co jakiś czas organizować szkolenia dotyczące prawa, ponieważ przepisy się zmieniają, a pracownicy muszą być z nimi na bieżąco, by nie narażać firmy na straty, a siebie na niepotrzebny stres.
Jakie szkolenia dla działu zakupów wybrać?
Jeśli wciąż nie jesteś pewien, które szkolenia wybrać dla pracowników działu zakupów, możesz przejrzeć oferty firm szkoleniowych. Często zawierają one gotowe propozycje dedykowane konkretnym branżom. Na przykład firma szkoleniowa Vademecum dla działu zakupów i logistyki przewidziała szkolenia z zakresu:
- zarządzania i optymalizacji zapasów w firmie,
- organizacji i optymalizacji gospodarki materiałowej w przedsiębiorstwie,
- skutecznych negocjacji zakupowych,
- warunków zakupowych INCOTERM 2020,
- zarządzania działem zakupów,
- konwencji CMR i Prawa przewozowego,
- metod wyboru i oceny dostawców.
Zakres tematów szkoleń jest szeroki, co pozwala podnieść kwalifikacje pracowników w różnych kierunkach. Pamiętaj, że szkolenia są potrzebne nawet świetnym specjalistom. Oni też mogą stawać się jeszcze lepszymi negocjatorami, organizatorami albo mogą poznawać nowe sposoby zabezpieczania umów z dostawcami. Ich postępy będą dla Ciebie oznaczać wyższą redukcję kosztów, szybsze zyski i większą rentowność. Z drugiej strony dla pracowników szkolenia są dowodem na to, że chcesz inwestować w ich rozwój i uważasz ich za cennych członków firmy, co z pewnością działa motywująco.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana