Artykuł sponsorowany

Z jakich ubezpieczeń korzystają firmy?

Z jakich ubezpieczeń korzystają firmy?

Chociaż ubezpieczenia kojarzą się przede wszystkim z osobami prywatnymi, nieoczekiwane zdarzenia losowe dotykają również przedsiębiorców, ich majątku, a także zatrudnianych pracowników. Mimo że takich sytuacji nie da się całkowicie wyeliminować, można uniknąć finansowych konsekwencji, które – w przypadku przedsiębiorstwa – mogą być poważne. Dowiedz się, na jakie ubezpieczenie firmy warto się zdecydować.

Ubezpieczenie firmowe – dlaczego warto?

Ubezpieczenie firmowe pozwala na zmniejszenie dotkliwości strat w razie nieoczekiwanych zdarzeń losowych, które mogą pojawić się w trakcie prowadzenia działalności. Dzięki niemu, w razie wystąpienia sytuacji objętej w umowie z towarzystwem ubezpieczeniowym, przedsiębiorca ma szansę otrzymać odszkodowanie.

Warto przy tym podkreślić, że roczny koszt ubezpieczenia jest niewspółmiernie niski do wysokości świadczenia wypłacanego w ramach likwidacji szkody.

Ubezpieczenie firmy – jakie polisy wybrać?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, jakie ubezpieczenie firmowe powinien wybrać przedsiębiorca. Wiele zależy od indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań. Warto natomiast rozważyć takie polisy jak np.:

  • ubezpieczenie mienia – ochroną można objąć np. obiekty, lokale biurowe wraz z wyposażeniem, maszyny budowlane, maszyny produkcyjne, sprzęt elektroniczny, środki obrotowe
  • ubezpieczenie pracowników – mogą to być ubezpieczenia grupowe (najczęściej wybierany wariant) lub ubezpieczenia indywidualnie dopasowane do potrzeb pracowników
  • ubezpieczenie OC – obejmuje szkody rzeczowe i osobowe wyrządzone osobom trzecim w związku z prowadzoną działalnością; chociaż z reguły jest ono dobrowolne, w niektórych branżach jego wykupienie jest koniecznością (np. księgowość).

Firmy, dysponujące flotą pojazdów służbowych, muszą także wykupić ubezpieczenie OC samochodu. Jest ono obowiązkowe dla każdego zarejestrowanego pojazdu – niezależnie od tego, w jaki sposób i z jaką częstotliwością jest on użytkowany.

Jak wybrać dobre ubezpieczenie dla firmy?

Dobra polisa dla firmy to taka, która uwzględnia potrzeby i oczekiwania przedsiębiorcy. Dlatego warto odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań, m.in. o zakres ochrony, wysokość składki. – Szczególne znaczenie ma ustalenie wysokości sumy ubezpieczenia. Jeśli będzie ona zbyt niska, wówczas dojdzie do tzw. niedoubezpieczenia. W efekcie ubezpieczyciel nie pokryje szkody w całości, lecz tylko jej część – wyjaśnia przedstawiciel Agencji PZU działającej w Chorzowie i Katowicach.  

Aby dopasować ofertę ubezpieczeń do potrzeb firmy, warto skorzystać z usługi agencji ubezpieczeniowej, np. współpracującej z konkretnym towarzystwem. Pracownik – po przeanalizowaniu sytuacji – dobierze polisy adekwatne do oczekiwań.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.