Z jakich ubezpieczeń korzystają firmy?
Chociaż ubezpieczenia kojarzą się przede wszystkim z osobami prywatnymi, nieoczekiwane zdarzenia losowe dotykają również przedsiębiorców, ich majątku, a także zatrudnianych pracowników. Mimo że takich sytuacji nie da się całkowicie wyeliminować, można uniknąć finansowych konsekwencji, które – w przypadku przedsiębiorstwa – mogą być poważne. Dowiedz się, na jakie ubezpieczenie firmy warto się zdecydować.
Ubezpieczenie firmowe – dlaczego warto?
Ubezpieczenie firmowe pozwala na zmniejszenie dotkliwości strat w razie nieoczekiwanych zdarzeń losowych, które mogą pojawić się w trakcie prowadzenia działalności. Dzięki niemu, w razie wystąpienia sytuacji objętej w umowie z towarzystwem ubezpieczeniowym, przedsiębiorca ma szansę otrzymać odszkodowanie.
Warto przy tym podkreślić, że roczny koszt ubezpieczenia jest niewspółmiernie niski do wysokości świadczenia wypłacanego w ramach likwidacji szkody.
Ubezpieczenie firmy – jakie polisy wybrać?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, jakie ubezpieczenie firmowe powinien wybrać przedsiębiorca. Wiele zależy od indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań. Warto natomiast rozważyć takie polisy jak np.:
- ubezpieczenie mienia – ochroną można objąć np. obiekty, lokale biurowe wraz z wyposażeniem, maszyny budowlane, maszyny produkcyjne, sprzęt elektroniczny, środki obrotowe
- ubezpieczenie pracowników – mogą to być ubezpieczenia grupowe (najczęściej wybierany wariant) lub ubezpieczenia indywidualnie dopasowane do potrzeb pracowników
- ubezpieczenie OC – obejmuje szkody rzeczowe i osobowe wyrządzone osobom trzecim w związku z prowadzoną działalnością; chociaż z reguły jest ono dobrowolne, w niektórych branżach jego wykupienie jest koniecznością (np. księgowość).
Firmy, dysponujące flotą pojazdów służbowych, muszą także wykupić ubezpieczenie OC samochodu. Jest ono obowiązkowe dla każdego zarejestrowanego pojazdu – niezależnie od tego, w jaki sposób i z jaką częstotliwością jest on użytkowany.
Jak wybrać dobre ubezpieczenie dla firmy?
Dobra polisa dla firmy to taka, która uwzględnia potrzeby i oczekiwania przedsiębiorcy. Dlatego warto odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań, m.in. o zakres ochrony, wysokość składki. – Szczególne znaczenie ma ustalenie wysokości sumy ubezpieczenia. Jeśli będzie ona zbyt niska, wówczas dojdzie do tzw. niedoubezpieczenia. W efekcie ubezpieczyciel nie pokryje szkody w całości, lecz tylko jej część – wyjaśnia przedstawiciel Agencji PZU działającej w Chorzowie i Katowicach.
Aby dopasować ofertę ubezpieczeń do potrzeb firmy, warto skorzystać z usługi agencji ubezpieczeniowej, np. współpracującej z konkretnym towarzystwem. Pracownik – po przeanalizowaniu sytuacji – dobierze polisy adekwatne do oczekiwań.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana