ser w opakowaniu Przedsiębiorca
30 października 2020

Zalety opakowań z tworzyw sztucznych

Opakowania produkowane ze sztucznych tworzyw są bardzo popularne i wykorzystywane przez właściwie każdą branżę. Przede wszystkim skutecznie chronią produkt przed zniszczeniem, co sprawia, że są chętnie wykorzystywane szczególnie w branży spożywczej. Jednak to tylko jeden z wielu plusów. Przyjrzymy się, jakie są jeszcze zalety opakowań z tworzyw sztucznych?

Doskonałe zabezpieczenie produktu

Podstawową zaletą opakowań z tworzyw sztucznych jest wysoka ochrona przechowywanych produktów. W przypadku branży spożywczej jest to właściwie ich najistotniejsza cecha, gwarantująca długie zachowanie świeżości. Sztuczne opakowania stanowią również doskonałe zabezpieczenie przed uszkodzeniem i zawilgoceniem, co jest ważne w przypadku takich branż, jak elektronika czy farmaceutyka. W zależności od zastosowanego materiału, opakowania sztuczne wykazują też właściwości termoizolacyjne.

Niska cena opakowań z tworzyw sztucznych

Kolejną, istotną z punktu widzenia biznesowego zaletą opakowań z tworzyw sztucznych jest niski koszt produkcji. Do ich wytworzenia zużywa się małą ilość energii i zasobów, a dzięki korzystania z jednego materiału proces produkcyjny jest uproszczony, co pozwala na obniżenie jego kosztów przy wytwarzaniu dużej ilości opakowań. Ekonomiczne opakowania z tworzyw sztucznych produkują takie firmy, jak np. Supravis.

Praktyczność i uniwersalność 

Uniwersalność i praktyczność to kolejna zaleta opakowań z tworzyw sztucznych. Stosując różnego rodzaju materiały, takie jak polipropylen, polistyren czy PVC (polichlorek winylu) można wyprodukować różnego rodzaju opakowania dla branży spożywczej, motoryzacyjnej i farmaceutycznej. Ich zastosowanie jest praktycznie nieograniczone – możemy z tych materiałów uzyskać tacki, pudełka, worki, butelki, tubki, wiele rodzajów folii czy opakowania do przyrządów medycznych.

Lekkość

Opakowania z tworzyw sztucznych charakteryzują się bardzo niską wagą, dzięki czemu nie stanowią w trakcie transportowania dodatkowego obciążenia i nie wpływają na ostateczną wagę produktu, co jest szczególnie istotne dla firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową. Mniejsze obciążenie oznacza mniejsze zapotrzebowanie na pojazdy przewożące produkty, a to z kolei wpływa na mniejsze zużycie paliwa, jego emisję i w końcu – niższe koszty transportu.

Opakowanie nośnikiem reklamowym

W dzisiejszych czasach wygląd produktów ma ogromne znaczenie dla konsumentów. Nie inaczej jest w przypadku samych opakowań. Opakowania z tworzyw sztucznych można łatwo etykietować i nanosić na nich wysokiej jakości nadruki dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii druku offsetowego i cyfrowego. Folia może więc być nośnikiem reklamowym zachęcającym do zakupu.