Artykuł sponsorowany

Zalety znajomości języka hiszpańskiego

Zalety znajomości języka hiszpańskiego
Język hiszpański jest jednym z najpopularniejszych języków na świecie. Mówi się nim w około 135 krajach, między innymi w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, wielu krajach Afryki, a nawet w Azji na Filipinach i Oceanii na Wyspie Wielkanocnej. Jest też bardzo często wybierany jako język do nauki przez obcokrajowców. Poniżej przyjrzymy się dlaczego. Dla Polaków pierwszy kontakt z językiem hiszpańskim pozostawia wrażenie, że nie jest on bardzo skomplikowany. Wymowa jest dla nas względnie intuicyjna. Po opanowaniu kilka prostych zasad wiemy już jak czytać nowe słowa, a charakterystyczne dla języka hiszpańskiego dźwięki nie sprawią nam większych trudności.

Praca

Na rynku pracy mamy bardzo duży popyt na osoby mówiące w języku hiszpańskim. Jego znajomość może nam pomóc dostać atrakcyjną pracę, wysokie zarobki i życiowy komfort. Polscy przedsiębiorcy często szukają kontrahentów na rynku hiszpańskim. Podejmując rozmowy z Hiszpanami w języku hiszpańskim, zyskujemy w oczach rozmówców, co daje nam przewagę. Hiszpania jest członkiem Unii Europejskiej, co za tym idzie, język hiszpański jest jednym z oficjalnych języków Wspólnoty. Oznacza to, że mamy prawo żądać dokumentów i informacji dotyczących UE w języku hiszpańskim. Znajomość języka hiszpańskiego może nam ułatwić zdobycie o pracy w placówkach dyplomatycznych hiszpańskojęzycznych. Poza Hiszpanią językiem hiszpańskim porozumiemy się w Meksyku, Wenezueli, Peru, Panamie i wielu innych państwach Ameryki Środkowej, Południowej.

Podróże

Wymienialiśmy już kraje, w których swobodnie będziemy się mogli porozumiewać w języku hiszpańskim. Wiele z nich to cieszące się ogromnym powodzeniem destynacje turystyczne. Kuba, Peru czy Meksyk znajdują się na liście marzeń wielu podróżników.

Kultura hiszpańskojęzyczna

Naukę hiszpańskiego często rozpoczynają ludzie zafascynowani rozrywkami o pochodzeniu latynoskim. Przykładem mogą być tańce typu merengue, samba, rumba, flamenco, czy na przykład bardzo popularna obecnie w klubach fitness zumba. Inną kategorią są pasjonaci kuchni hiszpańskiej czy meksykańskiej. Uczą się języka, bo chcieliby się dowiedzieć jeszcze więcej o kulturze, z której wywodzą się ich pasje.

A jeśli już się uczyć, to gdzie?

Istnieje wiele szkół języków obcych, jednak nie wszystkie są w stanie zagwarantować nam naukę na tym samym poziomie. Takimi, które mają stały i bardzo wysoki poziom są wszelkie ośrodki akademickie. Przykładem może być Jagiellońskie Centrum Językowe, działające przy Uniwersytecie Jagielońskim. Może się poszczycić akredytacją międzynarodowego stowarzyszenia Eaquals – Evaluation and Accreditation of Quality in Language Services działającego pod auspicjami Rady Europy i będącego konsultantem Komisji Europejskiej w sprawach edukacji językowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.