Zastosowanie etykiet 3D
Gdzie możemy spotkać etykiety trójwymiarowe?
Progres w zastosowaniu i wykorzystaniu efektu wizualnego 3D na etykietach produktów jest dostrzegalny z każdym rokiem. Po ten nieszablonowy element promocji sięga coraz więcej przedsiębiorstw z różnych branż. Trójwymiarowe opakowania sprawdzają się m.in. przy eksponowaniu produktów spożywczych i farmaceutycznych, zabawek oraz artykułów szkolnych, a także okładek płyt z muzyką, filmami czy grami. Zainteresowanie rośnie – jedyny problem może stanowić znalezienie wykonawcy, u którego w takie rozwiązania da się zaopatrzyć. Na szczęście istnieją w Polsce firmy świadczące usługi tworzenia profesjonalnych etykiet 3D. Absolutnym pionierem w tej dziedzinie jest krakowska firma PROFIX 3D, wyspecjalizowana w produkcji pudełek, etykiet oraz opakowań z technologią trójwymiarową.Jak to działa? Tajniki produkcji etykiet 3D
Typowa etykieta 3D powstaje opierając się na technologii lentikularnej. To technika poligraficzna, pozwalająca uzyskać trójwymiarowe obrazy poprzez druk na specjalnej folii. Folia lentikularna (tzw. soczewkowa) z jednej strony jest gładka, a drugą pokrywa szereg pionowych/poziomych soczewek. Taka struktura sprawia, że widziany obraz zmienia się zależnie od kąta patrzenia. Oprócz metody soczewkowej, coraz częściej sięga się po metodę IML 3D ( in model labeling). Jest ona nawet czterokrotnie tańsza od standardowych metod uzyskiwania lentikularnego obrazu przestrzennego, dając produkt jednorodny do pełnego recyklingu. Podstawowym tworzywem wykorzystywanym przy produkowaniu arkuszy soczewkowych jest PET. Przy produkcji w technologii IML 3D stosuje się zaś polipropylen PP.Korzyści ze stosowania etykiet trójwymiarowych
Wykorzystywanie etykiet trójwymiarowych na szeroką skalę mimo wszystko wciąż stanowi rzadkość. To jednak swoista zaleta, która stwarza okazję do wyróżnienia się spośród mniej innowacyjnych konkurentów. Etykiety 3D gwarantują najwyższy poziom estetyki, są niepowtarzalne, funkcjonalne i doskonale spełniają swoje zadania. Dowiedziono, że reklamy lentikularne wykazują większą skuteczność od realizacji graficznych 2D, jako że na dłużej przyciągają wzrok potencjalnego klienta (nawet 4-5 razy!). Nic dziwnego, że budzą one zaciekawienie specjalistów od reklamy i marketingu. Jaka przyszłość czeka etykiety trójwymiarowe? Tego nie wiemy, ale można przypuszczać, że będzie ona owocowała w sukcesy.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana