Firmowe gadżety reklamowe Przedsiębiorca
3 marca 2021

Zastosowanie gadżetów reklamowych w marketingu

Jednym z warunków rozwoju każdego przedsiębiorstwa jest skuteczna reklama. Nowoczesne technologie stwarzają coraz więcej możliwości w zakresie marketingu. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne nośniki informacji tracą na znaczeniu. Wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się gadżety reklamowe. Dowiedz się, jakie dokładnie pełnią one funkcje, i jakie są rodzaje gadżetów.

Co to są gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe stanowią zwykle niewielkie przedmioty, które nadają się do codziennego użytku. Na ogół widnieje na nich logo danej firmy lub hasło. Symbole firmowe nanosi się metodą grawerowania lub druku. Gadżety uznawane są za formę reklamy, która nie ulega dezaktualizacji. Dzięki ich zindywidualizowanemu charakterowi można odejść od reklamy masowej, skierowanej do anonimowego odbiorcy, na rzecz tworzenia bardziej bezpośrednich, a tym samym bardziej wartościowych relacji.

Dlaczego warto stosować gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe z nadrukiem stanowią pretekst do nawiązania rozmowy z potencjalnym klientem, która może skutkować przesłaniem oferty lub wymianą wizytówek, a także chęcią zorganizowania kolejnego spotkania. Atrakcyjny gadżet może pomóc także w szybszym i skuteczniejszym nawiązaniu relacji z kontrahentem. Korzyścią z zastosowania gadżetów reklamowych jest także to, że pozwalają one na zbudowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, co jest szczególnie ważne w przypadku firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność na rynku. Gadżety reklamowe dostarczają miłych wrażeń i wzbudzają radość u potencjalnych klientów. Mogą mieć także znaczenie praktyczne – parasol z logo danej firmy przyda się w przypadku złej pogody, zaś torbę z nadrukiem można wykorzystać podczas zakupów.

Warto też podkreślić, że gadżety mogą działać motywująco na samych pracowników firmy, wzbudzać ciekawość i sprzyjać integracji danego zespołu.

Rodzaje gadżetów reklamowych

Na rynku można znaleźć różne rodzaje gadżetów firmowych. Do najbardziej popularnych należą:

  • długopisy – na ogół z grawerem lub nadrukiem
  • torby – np. bawełniane z nadrukiem, są doceniane ze względu na praktyczność i ekologiczny charakter
  • poduszki z rozmaitymi wzorami, nadające się nie tylko do spania, ale też sprawdzające się jako element dekoracyjny we wnętrzach
  • smycze
  • kubki
  • nośniki pamięci

Gadżety reklamowe – fachowe usługi

Gadżety reklamowe powinny zawierać stosowny przekaz. Ważna jest także ich zgodność z identyfikacją wizualną marki, a także możliwość praktycznego wykorzystania – dodaje pracownik firmy WIB z Białegostoku.

Zamawiając gadżety reklamowe, najlepiej korzystać z usług sprawdzonych przedsiębiorstw. Specjaliści przygotują odpowiedni projekt, uwzględniający konkretne oczekiwania klienta i bazujący na dostarczonym logo. Można samodzielnie decydować o kształcie wybranego gadżetu, wskazać materiał, z jakiego ma być on wykonany, oraz wybrać nadruki. Do produkcji gadżetów wykorzystuje się wysokiej jakości materiały – takie, jak: dzianiny, tkaniny oraz filc.