Artykuł sponsorowany

Znaczenie pomocy prawnej w negocjacjach biznesowych

Znaczenie pomocy prawnej w negocjacjach biznesowych

Uczestniczenie w negocjacjach handlowych wymaga od przedsiębiorcy specjalistycznej wiedzy i dokładnego przygotowania, często również w kwestiach czysto prawnych – znajomości prawa pracy, prawa spółek, aktualnych przepisów. Lepiej zająć się tym samodzielnie czy skorzystać z pomocy prawnika? Odpowiadamy na to pytanie poniżej. 

Jak wyglądają negocjacje z udziałem prawnika?

Praca prawnika tak naprawdę rozpoczyna się jeszcze przed planowanymi rozmowami –  pomaga on przedsiębiorcy ułożyć strategię działania oraz określić, co chce osiągnąć – aby negocjacje były skuteczne, ich cel musi być klarowny.  W ramach przygotowań omawiane są również ewentualne ustępstwa, na które może pójść klient, aby zawrzeć porozumienie ze swoim kontrahentem. Wszystkie te działania zminimalizują ryzyko podjęcia przez klienta niewłaściwej decyzji pod wpływem emocji lub jeśli podczas rozmów  coś pójdzie nie po jego myśli.

Nasz rozmówca reprezentujący Kancelarię Radcy Prawnego Mariusz Leciński  dodaje, że już podczas negocjacji prawnik służy pomocą nie tylko dotyczącą obowiązujących przepisów, przygotowania umowy czy innych formalności. Jest też wsparciem dla klienta jako wprawny negocjator, znający techniki mediacji, który nie da się „nabrać” na erystyczne sztuczki czy próby manipulacji. Jako osoba „z zewnątrz”, nie będąc stroną bezpośrednio zaangażowaną w spór,  jest w stanie obiektywnie ocenić sytuację, co pomaga mu w dążeniu do tego, aby rozmowy zakończyły się w sposób korzystny dla obu stron – a zwłaszcza dla jego klienta.  

Co zyskuje przedsiębiorca?

Przede wszystkim, taka współpraca oznacza dla niego dużą oszczędność czasu, który przy zarządzaniu firmą jest niezwykle ważny. Korzystanie z usług prawnika wpływa również na to, w jaki sposób zostanie rozwiązany spór – rozmowy mogą czasem mieć dalece idące konsekwencje czy skończyć  się przed sądem. Prawnik będzie działał tak, żeby do takiej sytuacji nie doszło, a jeżeli nie będzie innej możliwości – pomoże również w trakcie postępowania i doprowadzi do podpisania satysfakcjonującej dla klienta ugody.

Jak znaleźć odpowiednią kancelarię?

Szukając kancelarii, należy wziąć pod uwagę doświadczenie zatrudnionych w niej prawników w prowadzeniu negocjacji  – najlepiej zacząć od sprawdzenia oferty  dostępnej na stronie internetowej – nie każdy specjalista od prawa jest negocjatorem i oferuje usługi w tym zakresie, a sama wiedza czy znajomość przepisów często nie wystarcza, żeby rozwiązać spór czy zawrzeć porozumienie handlowe zadowalające dla obu stron. Warto przy tym pamiętać, że najważniejszym celem negocjacji nie zawsze jest osiągnięcie jak najwięcej dla swojego klienta, ale wypracowanie „złotego środka”, tak aby kontrahent nie tylko podpisał daną umowę czy ugodę, ale również był otwarty na dalszą współpracę w przyszłości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.