Artykuł sponsorowany

Kiedy warto skorzystać z outsourcingu kadrowo-płacowego?

Kiedy warto skorzystać z outsourcingu kadrowo-płacowego?

Obsługa kadrowo-płacowa to grupa odpowiedzialnych i niezbędnych w firmie zadań, które nie zawsze wykonywane są wewnątrz organizacji. Wiele firm coraz częściej świadomie decyduje się na powierzenie tych obowiązków podmiotom zewnętrznym. Z tego powodu outsourcing kadrowo-płacowy cieszy się dziś sporą popularnością. Co warto wiedzieć na temat takiej usługi? I kiedy się na nią decydować?

Czym dokładnie jest outsourcing kadrowo-płacowy?

Outsourcing kadrowo-płacowy to, innymi słowy, przekazanie funkcji kadrowych do realizacji przez wybraną firmę zewnętrzną. To, co w wielu przypadkach odbywałoby się wewnątrz przedsiębiorstwa – w dziale HR, zlecane jest innym podmiotom.

Do zadań firmy kadrowo-płacowej, takiej jak biuro księgowe Duet M&K, należy między innymi:

  • naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń dla kadry,
  • rozliczanie czasu pracy,
  • kontrolowanie urlopów.

Wszystkie te zadania bywają wymagające i czasochłonne z punktu widzenia przedsiębiorstwa i wymagają prowadzenia i utrzymywania stanowisk kadrowo-płacowych. Outsourcing jest pod tym względem bardziej dogodnym rozwiązaniem.

Zalety outsourcingu kadrowo-płacowego

Do plusów zlecania czynności kadrowo-płacowych na zewnątrz na pewno zalicza się obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Z punktu widzenia wydatków dużo bardziej opłaca się płacić specjalistom za wykonywanie przez miesiąc określonych zadań niż tworzenie całego działu. W praktyce bowiem nie zawsze obowiązków jest na tyle dużo, by tworzyć po kilka etatów i udostępniać przestrzeń biurową specjalnie na te cele.

Kolejna rzecz to specjalizacja. Outsourcing kadrowo-płacowy to usługa, którą oferują fachowcy w swojej branży. Dysponują oni odpowiednią wiedzą i kompetencjami i są na bieżąco z najnowszymi zapisami w Prawie Pracy.

Ponadto profesjonalna obsługa kadrowo-płacowa to znaczne przyspieszenie wielu procesów wpływających na wydajność firmy.

W jakich sytuacjach warto korzystać z takiego rozwiązania?

Z outsourcingu tego typu mogą korzystać zarówno małe, jak i duże firmy. Mniejsze przedsiębiorstwa nie muszą dzięki temu inwestować w rozwój samodzielnego, często kosztownego działu. Natomiast większe podmioty nie muszą martwić się o porządek w skomplikowanej dokumentacji i o stałe aktualizowanie wiedzy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.