Technologia zimnej dyfuzji. Jak działa i skąd taka wydajność
O wpływie zapachu na nasze samopoczucie mówimy w bardzo wielu kontekstach, przy czym stosunkowo nowym tematem jest marketing zapachowy wykorzystywany w przestrzeni komercyjnej. Marketing zapachowy, nazywany też aromamarketingiem, ma za zadanie budować pozytywny wizerunek danej marki i wpływać na postawy konsumenckie. W nowoczesnym marketingu zapachowym wykorzystywana jest technologia zimnej dyfuzji, o której postaramy się opowiedzieć, porównując dyfuzję ze znanymi wszystkim aerozolami.
Innowacyjna dyfuzja
Dyfuzja według ścisłej definicji to proces samorzutnego rozprzestrzeniania i przenikania się cząsteczek lub energii, który jest wynikiem chaotycznych zderzeń cząsteczek przemieszczających się między sobą lub zderzeń z cząsteczkami otaczającego środowiska. W kontekście dyfuzji zapachów możemy powiedzieć, że cząsteczki zapachu samoistnie rozprzestrzeniają się w pomieszczeniu. Do rozprzestrzeniania zapachu wykorzystujemy urządzenia, które nazywamy dyfuzorami. Jak mówi nam przedstawiciel firmy Mattik z gminy Czerwonak, dyfuzor generuje kropelki z odświeżającymi woniami z substancji ciekłych i bezwodnych. Za pomocą nowoczesnego dyfuzora, jak dyfuzory w technologii Aero Diffusion, mamy możliwość rozpylać zapach w postaci niewielkich cząsteczek w kontrolowanej ilości. Wytwarzane cząsteczki zapachu są lżejsze od powietrza, a to oznacza, że zapach opada w znacznie wolniejszym tempie. Zapach wypełniający pomieszczenie jest więc trwały i na tyle intensywny, na ile sobie tego życzymy. I to jest właśnie esencja marketingu zapachowego: za pomocą zapachu możemy na przykład sprawić, że klient będzie poruszał się po naszym sklepie wolniej – tak też działa odpowiednio dobrana muzyka, jak świąteczne melodie, które słyszymy w grudniu we wszystkich marketach.
Przewaga dyfuzorów nad aerozolami
W marketingu zapachowym wykorzystujemy także odświeżacze w aerozolach. Nie możemy powiedzieć o nich niczego złego, pod warunkiem, że są komponowane z substancji najwyższej jakości. Są jednak mniej wydajne niż nowoczesne dyfuzory zapachów, ponieważ ich działanie polega na rozpraszaniu substancji wyłącznie ciekłych. Cząsteczki zapachu są cięższe i opadają szybciej niż cząsteczki zapachu wytwarzanego przez dyfuzor. Trzeba przy tym dodać, że dozowniki, które rozpylają aerozol, wymagają zainstalowania w kilku miejscach na odpowiednich wysokościach, które zaleca producent danego zapachu. W przypadku dyfuzorów jest inaczej: możemy zainstalować go na dowolnej wysokości – nic nie stoi na przeszkodzie, by dyfuzor stał nawet na podłodze.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana