Artykuł sponsorowany

Technologia zimnej dyfuzji. Jak działa i skąd taka wydajność

Technologia zimnej dyfuzji. Jak działa i skąd taka wydajność

O wpływie zapachu na nasze samopoczucie mówimy w bardzo wielu kontekstach, przy czym stosunkowo nowym tematem jest marketing zapachowy wykorzystywany w przestrzeni komercyjnej. Marketing zapachowy, nazywany też aromamarketingiem, ma za zadanie budować pozytywny wizerunek danej marki i wpływać na postawy konsumenckie. W nowoczesnym marketingu zapachowym wykorzystywana jest technologia zimnej dyfuzji, o której postaramy się opowiedzieć, porównując dyfuzję ze znanymi wszystkim aerozolami.

Innowacyjna dyfuzja

Dyfuzja według ścisłej definicji to proces samorzutnego rozprzestrzeniania i przenikania się cząsteczek lub energii, który jest wynikiem chaotycznych zderzeń cząsteczek przemieszczających się między sobą lub zderzeń z cząsteczkami otaczającego środowiska. W kontekście dyfuzji zapachów możemy powiedzieć, że cząsteczki zapachu samoistnie rozprzestrzeniają się w pomieszczeniu. Do rozprzestrzeniania zapachu wykorzystujemy urządzenia, które nazywamy dyfuzorami. Jak mówi nam przedstawiciel firmy Mattik z gminy Czerwonak, dyfuzor generuje kropelki z odświeżającymi woniami z substancji ciekłych i bezwodnych. Za pomocą nowoczesnego dyfuzora, jak dyfuzory w technologii Aero Diffusion, mamy możliwość rozpylać zapach w postaci niewielkich cząsteczek w kontrolowanej ilości. Wytwarzane cząsteczki zapachu są lżejsze od powietrza, a to oznacza, że zapach opada w znacznie wolniejszym tempie. Zapach wypełniający pomieszczenie jest więc trwały i na tyle intensywny, na ile sobie tego życzymy. I to jest właśnie esencja marketingu zapachowego: za pomocą zapachu możemy na przykład sprawić, że klient będzie poruszał się po naszym sklepie wolniej – tak też działa odpowiednio dobrana muzyka, jak świąteczne melodie, które słyszymy w grudniu we wszystkich marketach.

Przewaga dyfuzorów nad aerozolami

W marketingu zapachowym wykorzystujemy także odświeżacze w aerozolach. Nie możemy powiedzieć o nich niczego złego, pod warunkiem, że są komponowane z substancji najwyższej jakości. Są jednak mniej wydajne niż nowoczesne dyfuzory zapachów, ponieważ ich działanie polega na rozpraszaniu substancji wyłącznie ciekłych. Cząsteczki zapachu są cięższe i opadają szybciej niż cząsteczki zapachu wytwarzanego przez dyfuzor. Trzeba przy tym dodać, że dozowniki, które rozpylają aerozol, wymagają zainstalowania w kilku miejscach na odpowiednich wysokościach, które zaleca producent danego zapachu. W przypadku dyfuzorów jest inaczej: możemy zainstalować go na dowolnej wysokości – nic nie stoi na przeszkodzie, by dyfuzor stał nawet na podłodze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.